Doelen meten op een WordPress websites in Google Analytics

Heb je geen webshop, maar een WordPress website waar mensen een offerte moeten aanvragen of een contactformulier moeten invullen? Dan is het belangrijk dat je deze doelen gaat meten, zodat je het succes van je website of een Google Ads campgne kunt definiëren! In de praktijk komen wij nog veel websites tegen die niets meten. Hierdoor mis je zeer belangrijke cijfers.

Hoe creëer ik doelen op mijn WordPress website?

Wanneer je gebruik maakt van een formulier (contact/offerte etc.) kun je deze doorsturen naar een bedankpagina. Bijna alle formulieren plugins beschikken over de mogelijkheid om de bezoeker door te sturen naar een andere pagina (indien ze het formulier met succes hebben verzonden). Op de bedankpagina bedank je de bezoeker en communiceer je dat je z.s.m. contact met ze zult opnemen.

Hoe meet ik doelen in Google Analytics?

Wanneer je de bedankpagina’s hebt aangemaakt, kun je deze ook instellen in Google Analytics. De doelen kun je vervolgens ook weer importeren in jouw Google Ads account. Zie hieronder een stappenplan ter implementatie:

Stap 1

Beheer > Weergave > Doelen

Stap 2

Maak een nieuw doel aan en vul alle velden in. Het belangrijkste veld is nr. 3. Selecteer hier ”Reguliere expressie” en geef aan welk woord terugkomt in de URL van jouw bedankpagina.

Gefeliciteerd! Vanaf nu kun je jouw doelen meten via je website. Heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op!

Wil je ook doelen meten op jouw WordPress website?

Team Koen bouwt converterende WordPress websites. Neem nu volledig vrijblijvend contact met ons op!