Het gebruik van Call-to-Actions op een WordPress website

Wanneer iemand jouw WordPress website bezoekt, wil je ervoor zorgen dat hij/zij overgaat tot actie. Een actie kan zijn: contact opnemen, een e-book downloaden of een offerte aanvragen.

Om de bezoeker tot een actie aan te zetten, zul je gebruik moeten maken van zogenaamd C2A’s (Call-to-Action), oftewel actiepunten. Wanneer deze niet aanwezig zijn, dan is de kans groot dat de bezoeker de website verlaat zonder enige actie te hebben ondernomen.

Wat is jouw doel?

Voordat je C2A’s gaat implementeren op jouw website, moet duidelijk zijn wat jouw doel is met de bezoekers op je website. Dit kan per website verschillen. Bied je een dienst aan, dan stuur je vaak aan op offerte- of contactaanvragen. Op informatieve websites kan dit bijvoorbeeld het downloaden van een e-book zijn.

Hoe ziet een goede C2A eruit?

Wat is nou een goede C2A? Een goede C2A moet het actiepunt duidelijk communiceren. Stel je doel is zoveel mogelijk ingevulde offerte aanvragen genereren. In dat geval communiceer je bijvoorbeeld ”Interesse in onze dienst? Vraag nu volledig vrijblijvend uw offerte aan!”. Vervolgens zorg je voor een knop, die doorverwijst naar de offerte pagina.

Naast een goede tekst moet de C2A uiteraard ook goed opvallen in het design van de website. Wanneer dit helder is, kun je C2A’s implementeren op o.a. de verschillende diensten pagina’s.

Voorbeelden

C2A voor de Download van een E-book


C2A die aanstuurt naar een online calculator


C2A die aanstuurt op een gratis scan

Wilt u ook duidelijke C2A’s op uw WordPress website?

Team Koen bouwt converterende WordPress website met opvallende C2A’s. Neem nu volledig vrijblijvend contact met ons op!